Donderdag 23 juli, onze 20ste vakantiedag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Donderdag 23 juli, onze 20ste vakantiedag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 juli, onze 20ste vakantiedag

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

23 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen lekker tot 08:00 uur geslapen en na het ontbijt met de taxi naar Union Square gegaan (downtown). Daar wilden we de cable car (dit is een historische tram door kabels in de grond voortgetrokken) nemen, het was erg druk maar gelukkig was er een man die ons een tip gaf dat er een eindje verderop nog een opstapplaats was waar het niet zo druk was. Toen we door wilden lopen maakte hij ons duidelijk dat hij voor deze tip een andere ’tip’ verwachtte, dit hebben we dan ook maar gedaan. Het was zijn manier om aan geld te komen. Overigens waren er in dit ‘gebied’ enorm veel zwervers, die de vuilnisbakken nazochten voor eten, of op een of andere manier aan geld probeerden te komen. Vervolgens zijn we in de toch wel overvolle cable car gestapt die ons naar Fisherman’s Wharf bracht. Onderweg zagen we de enorm steile straten die je ook zo vaak in de films ziet. Op Fishermans’s Wharf aangekomen probeerden we een ticket voor Alcatraz te kopen maar helaas de eerstvolgende mogelijkheid, voor een bezoek, was pas volgende week woensdag……helaas hebben we dan weer andere afspraken dus hebben we alleen foto en film materiaal van afstand. Daarna hebben we de vele winkeltjes op de Fisherman’s Wharf afgestruind. Hier en daar wat gekocht. Tussendoor fish & chips gegeten. Al met al hebben we 13 kilometer gelopen (bron: stappenteller Pieter). Op de terugweg met de cable car zagen we dat er een filmcrew met heel veel apparatuur bezig was met de voorbereidingen van filmopnames. Even voor die tijd schoot er in volle vaart een auto voor de cable car langs.(Dit hoorde niet bij de filmopname). De bestuurder van de cable car hing met zijn volle gewicht aan de hendel van de rem. Het ging gelukkig net goed. Aan het eind van de rit in de open cable car waren we verkleumd van de kou. We besloten onszelf op te warmen in een Irish pub, waar we wat gedronken en gegeten hebben. Daarna met de taxi terug naar het hotel. Morgen onze laatste dag in San Francisco……..

• 24 Juli 2009 - 12:04

Ellen:

Geniet van jullie laatste dag in San Franciska ;)
    Doe het lekker rustig aan!

Liefs vanuit een zonnig (24 graden) Barneveld.

xx

• 24 Juli 2009 - 14:25

Bert & Rina:

Ben je niet in de war: Eerst de pub ingedoken, dorst gelest en daarna "13 kilometer gelopen..." Of was het 4 x 3,25 km...... Er waren waarschijnlijk geen (onafhankelijke) getuigen van deze door jullie afgelegde "marathon".... Genieten nog FF van de aanstaande laatste dag in San FranCiska!!!
    Groeten uit Bedum.

• 24 Juli 2009 - 17:57

Pa En Ma Pals:

morgen is dus jullie laatste dag in San Francisco.dan helaas voor jullie maar toch weer mooi voor de achterblijvers te weten dat wij elkaar gauw weer in goede gezondheid hopen te ontmoeten.wij hebben wel eens vaker gezegd dat alle lofzangen een eind nemen dat is maar goed ook want anders blijf je maar zingen niet waar? geniet die ene dag volop en kom dan maar gauw weer terug.tot ziens a.s.zondag.doei kusjes.

• 24 Juli 2009 - 18:24

Mark:

hey mama pieter harry &
    diana
    mark hier
    geniet nu maar van jullie laatste dag net zoal ellen al zij
    hoop jullie gouw te zien
    met mooie foto's

gr mark