Vrijdag 24 juli, onze 21ste vakantiedag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Vrijdag 24 juli, onze 21ste vakantiedag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Vrijdag 24 juli, onze 21ste vakantiedag

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

24 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na de gebruikelijke douche zaten we vanochtend om half negen aan het ontbijt.
Met de taxi naar Union Square (downtown) gereden. Het was alweer behoorlijk druk in de straten van San Francisco. We starten onze winkeldag bij Macy’s een ongelofelijk groot warenhuis met wel 7 verdiepingen,we hebben ze niet alle zeven bezocht hoor, het was ons allemaal net een beetje teveel aan de prijs zullen we maar zeggen. We waren nog maar net binnen toen we een hoop geschreeuw hoorden en een aantal mensen van de beveiliging zagen rennen niet veel later zagen we dat ze een man te pakken hadden die zeer waarschijnlijk iets op zijn kerfstok had. Vervolgens hebben we verschillende winkels bij Union Square met een bezoekje vereerd. Toen we onderweg waren naar ’Starbucks’ waar we een kopje koffie wilden halen zagen we een agente (zeg maar AGENT) gegevens noteren bij een daar geparkeerd staande auto. Tijdens het noteren werd de auto aangehaakt door een sleepwagen en binnen een minuut was de auto verdwenen. Het zal je maar gebeuren dat je bij je parkeerplaats terug komt en de auto is weg….Na een heerlijk kopje koffie bij ‘Starbucks’ zijn we naar Chinatown gelopen. Je waant je echt in China al is het wel zo dat wanneer je in 1 winkel bent geweest je ze eigenlijk allemaal wel hebt gezien. Hierna zijn we doorgelopen naar de haven(heuvel af) waar we de Golden Gate Bridge nog even op de foto hebben gezet. Eerder deze week zijn we met de huurauto over de brug gereden, zowel onderlangs als bovenlangs. Opnieuw de confrontatie met een zwerver die op de grond onder een laag dekens lag met alleen de voeten nog te zien. Gedurende de dag zagen we weer verschillende zwervers die opnieuw uit prullenbakken iets te eten probeerden te vinden. Dit is iets wat we maar moeilijk aan kunnen zien. We lopen weer verder nu dus de steile straten in. Via Chinatown komen we uiteindelijk weer in Union Square
terecht waar we nog ‘even’ bij Bloomingdale binnenlopen alweer een gigantisch winkelparadijs voor hem en haar met een vette portemonnee. We raken al bekend hier in the Streets of San Francisco we herkennen al een aardig aantal straatnamen en weten waar we dan uitkomen. Totdat……..we in een buurt komen met wel heeeeel veel ongure types. We raadplegen onze kaart en vrijwel meteen komt er iemand op ons af om ons goede raad te geven…..met de vorige goede raad die duur bleek te zijn nog in ons achterhoofd deden we net alsof we wisten welke kant we uit moesten gaan. Er werd ons nog nageroepen ‘You don’t want to go there!! ….it’s a bad area…’ Nou daar waren we inmiddels zelf ook al achter. Daarop rechtsomkeert gemaakt langs allerlei ongure types flink de sjas erin gezet totdat we weer in de drukke winkelstraten kwamen. Het was inmiddels half zeven en hebben heerlijk gegeten bij Lori’s een restaurant in de jaren 60 stijl. Daarna zijn we teruggelopen naar de taxistandplaats en namen de taxi terug naar het hotel. Hier aangekomen hebben we onze koffers opnieuw ingedeeld en de vlucht gecheckt voor morgen.
Nu dus het reisverslag getypt zodat jullie weer helemaal op de hoogte zijn. We drinken nog wat en leggen dan onze vermoeide voeten en de rest van ons lijf te ruste. Na 22 kilometer te hebben gelopen vandaag mag dat ook wel. Morgen tussen 11:00 uur en 12:00 uur moeten we op het vliegveld aanwezig zijn zodat we om 15:10 plaatselijke tijd (00:10 Nederlandse tijd zondag) kunnen vertrekken. Het laatste reisverslag van deze vakantie hopen we zondag te kunnen plaatsen.

• 25 Juli 2009 - 06:15

Bert & Rina:

Dus zelfs in San Francisco hebben ze gribusbuurten als Houtduif, Tortelduif en dergelijke. Maar las ik nou dat jullie je daar NIET thuisvoelden...? Het is allemaal wel erg snel gegaan he, deze vakantie. Het was ontzettend leuk deze vanaf de zijlijn mee te maken. Dat is gevoelsmatig aardig gelukt door jullie leuke verslaglegging. De foto's en films zullen misschien zelfs bij ons een "oh ja" gevoel opleveren. We zijn er erg benieuwd naar!! Een goede terugreis gewenst en nog even een tip: Als je gaat slapen hou je schoenen aan. (of leg je eigen vermoeide voeten bij je eigen lijf te rusten; je hebt er tenslotte 8 stuks). See you all in Holland!! BNR

• 25 Juli 2009 - 09:34

Ellen:

Wat zei ik nou?? Doe dan ook voorzichtig!! Een beetje een criminele buurt inlopen... Tss... Ik wil jullie heelhuids thuis hoor!!

xx

• 25 Juli 2009 - 16:31

Pa En Ma.:

wij zijn heel erg blij dat jullie morgen weer bij ons zijn.vanzelfsprekend rekenen wij erop dat jullie een goede terugreis zullen hebben
    uiteraard zullen wij vanavond voor een behouden thuiskomst voor jullie bidden of dat mag gebeuren.nogmaals het allerbeste toegewenst van jullie liefhebbende ouders.wij hopen jullie morgen weer in onze armen te kunnen sluiten.
    groeten en liefs van pa en ma.

• 25 Juli 2009 - 16:47

Geeke:

See you tomorrow... Back home.. " Another 45 miles before I'm home "...
    ( Golden Earring ) ..
    Big hug, save trip home

• 25 Juli 2009 - 20:28

Linda (en Johan!!!!):

Ja inderdaad, wat ellen zegt!! Heelhuids graag!! Slaapze en tot morge in Hgveen!! (K) Ik wacht het telefoontje af!!

Love ya all!!! Tot snel!!
    xxxxxxxx