Onze 18e en 19e vakantiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Onze 18e en 19e vakantiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Onze 18e en 19e vakantiedag

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

11 Augustus 2011 | Indonesië, Bali

Woensdag 10 en donderdag 11 augustus onze 18e/19e vakantiedag.

Na het ontbijt zijn we via de achteruitgang bij het hotel naar het strand gegaan.
Het goede nieuws was dat het maar een minuutje lopen was het slechte nieuws dat het strand niet datgene was wat we ervan verwacht hadden. Niks hagelwitte stranden …..niks wuivende palmbomen…Vergeet het maar! Een hele ruige zee met woeste witte schuimkoppen dat dan weer wel. En o, ja heel veel zeewier ook. En omdat het donkere zeewier bijna niet te onderscheiden was van de schijnbaar veel voorkomende zee-egel besloten we een beetje aan de kant te blijven dobberen. Zeewater op enkelhoogte ongeveer. Na een poosje hielden we het strand voor gezien en zijn we wezen zwemmen in het zwembad van het hotel (later kwamen we erachter dat we met een shuttlebus naar een speciaal resort aan het strand hadden kunnen gaan: 15 min van ons hotel!) Lekker opgefrist door de duik in het zwembad hebben we daarna wat gedronken op ons balkon en zijn we Sanur ingegaan. Daar hebben we ’s avonds lekker gegeten op een terrasje met live muziek. (We vonden het niet erg dat we weer verder moesten). Na nog ”enkele” winkeltjes te hebben bezocht zijn we teruggegaan naar ons Parigata hotel. We drinken nog wat op het balkon en gaan dan slapen. De volgende dag worden we net als gisteren trouwens wakker van het gesleep van de zonnebedden die beneden op het stenen terras staan. Daar worden wij niet blij van om 07:00uur in de morgen!!!! Maar goed, we gaan tegen negenen aan het ontbijtbuffet en drinken er een lekker bakkie thee bij.(O, wat is de Hollandse koffie toch een groot goed!) Na het ontbijt besluiten we een taxi naar Denpasar te nemen. Een ritje van 25 minuten. Dat komt ons duur te staan. We schrikken ons rot dat we zo ongeveer €4 moeten betalen!!!. Daar kom je in Emmen nog niet eens van de Tortelduif naar de Lidl zeg maar. Lachen dus. We laten ons afzetten bij de Kumbasari dat is een giga groot overdekte markt met allerlei koopwaar onderverdeeld in blokken waar je in een bepaald blok alleen o.a. bloemen, of alleen specerijen, fruit, huishoudelijke artikelen en zelfs “verse”vis en kip MET kop kunt kopen. Wij hebben alleen aan de geur al genoeg. We gaan ook nog een tweede gebouw van de Kumbasari bezoeken (nu we er toch zijn…) daarvoor moeten we een drukke straat oversteken. Gelukkig heeft Diana goed opgelet hoe je veilig kunt oversteken in het overvolle Denpasar. Als een volleerd Indonesiër steekt zij haar hand op en vol ontzag stopt meteen alle verkeer! We bezoeken dus ook dit tweede gebouw, met dezelfde indeling maar dan met andere producten. We zien zowaar Diana’s eigen toko! (zie bewijsmateriaal) We slenteren nog wat rond maar dan worden we er een beetje kriegel van dat men overal op je af komt vliegen om maar te verkopen wat bij ons natuurlijk helemaal averechts werkt. We gaan nog met een taxi naar Hardy’s om o.a. te kijken naar een bedsprei voor Harrie en Diana. Helaas lukte dat niet in de Kumbasari maar ook niet bij Hardy’s, Robinsons en Matahari (grote warenhuizen met van alles en nog wat vooral heeeeeeeel veel personeel en incl. supermarkt ). Uiteindelijk nemen we van een man het aanbod aan om ons terug te brengen naar Sanur. We stappen in en zijn in no time weer in Sanur omdat er op dit moment weinig verkeer op de weg is. We gaan ons even opfrissen en nemen een drankje. We gaan meteen dit verslag maken en hopen dat we het nu wel kunnen plaatsen op de site want dit lukte gisteren niet. De foto’s volgen nog (zo spoedig mogelijk).

• 11 Augustus 2011 - 12:43

Pa En Ma:

Hallo jongelui lieverds van ons.Bedankt maar weer voor jullie leuke verslag.We hebben hardop moeten lachen toen jullie ons vertelden van de taxirit.Het is voor jullie natuurlijk erg mooi dat jullie nog een oud politiefunctionaris in jullie midden hebben.Zo kun je maar weer zien hoe belangrijk het is waar men vroeger heeft gewerkt.Diana hoeft maar even haar hand op te steken en de mensen weten wat ze moeten doen.Al met al hebben jullie je wel weer vermaakt.Mensen nog heel veel plezier maar laat ons wel even weten wanneer jullie weer gaan vliegen en op Schiphol hopen te landen.Hartelijke groeten . veel liefs van Pa en Ma.

• 11 Augustus 2011 - 19:44

Bnr:

... en geen problemen met het geweten wanneer je zo'n (ongetwijfeld vreselijk aan z'n eind gekomen) kippetje in de ogen kijkt, terwijl je hem in zijn linkerbil bijt ...? Groetjes, BNR

• 12 Augustus 2011 - 00:49

Cathy & Ray:

Hello HDPC:

Thank you so much for your daily updates. We have enjoyed reading them so much that we will miss them when vakantiedag 21 comes. Enjoy the rest of your trip and we pray you have a safe return to NL.

Love you guys.

• 12 Augustus 2011 - 15:55

Mark:

zo te zien hebben jullie het weer naar jullie zin gehad!! ik hoop dat jullie nog wat beleven daaro!! o o wat gaat de tijd toch snel!!! ik misssss jullie heel erugh!! ;( ik hoop jullie binnenkort weer te zien!! veel plezier!!

Mark