Onze 16e & 17e vakantiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Onze 16e & 17e vakantiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Onze 16e & 17e vakantiedag

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

09 Augustus 2011 | Indonesië, Bali

Maandag 8 en dinsdag 9 augustus onze 16e/17e vakantiedag.

Nadat we van iedereen afscheid hebben genomen en zelfs door de receptioniste en de manager werden uitgezwaaid zijn we samen met onze chauffeur, op ons verzoek, eerst nog even naar zijn huis geweest. Alle mannelijke familieleden wonen hier op één erf samen. Komang zijn huis is van steen en heeft een ijzeren golfplaten dak.
De kamer is klein en er ligt tevens een matras op de grond voor de ouders(Komang en Ketut Artawan). Beide zonen (Putu 18 jr en Kadek 12 jr) slapen op een matras in een aparte kamer. De moeder van Komang slaapt in een achterkamer. Op het moment dat we er zijn is Komangs moeder ziek. Om te kunnen koken moeten ze hout sprokkelen (1 a 1½ uur).
Hierna zijn we vertrokken richting tempel/rijstvelden. Onderweg hiernaar toe zijn we gestopt bij een rijstveld waar 20 mensen de rijst aan het oogsten/snijden waren.
Via kronkelweggetjes/haarspeldbochten en apenbos, komen we aan bij de mooiste tempel van Indonesië liggend aan het water. We bekijken het hier, lopen wat rond en maken natuurlijk de nodige foto’s en video’s. Hierna via binnenweggetjes naar de sawa’s in Jatiluwih. Adembenemend mooi! Rijstterrassen, overal waar je kijkt.
Hierna reden we een stuk terug, hebben we eerst wat gegeten met elkaar om vervolgens via Denpasar (waar Komang speciaal voor Ciska (per verrassing) naar toe ging om wierook te kopen) naar Sanur te rijden. Aangekomen bij het hotel zwaaien we Komang uit en melden ons bij de receptie. Op onze kamers aangekomen zien we dat het allebei mooie ruime kamers zijn met schoon en netjes sanitair. We besluiten eerst wat te gaan eten. Hierna zijn Harrie en Diana helemaal af en gaan naar bed. Pieter en Ciska blijven nog even op. Cis gaat douchen en Pieter verwerkt zijn email.
Hierna gaan ook zij naar bed.

Dinsdag
Vanmorgen om 09.00 uur aan het ontbijt gegaan. In Parigatta (ons hotel) hebben we een ontbijtbuffet. Na het eten gaan Pieter en Cis naar de receptie om een afspraak te maken voor de dokter. Ciska loopt al sinds 4 dagen met een rood, opgezwollen oog en een vochtzak onder het oog. Omdat het steeds erger lijkt te worden en we zaterdag weer terug moeten vliegen(niet dat we willen :)), besluiten ze toch maar naar een dokter te gaan. We worden met een shuttle van het hotel naar de kliniek gebracht. Achteraf gezien een wijs besluit, want Ciska blijkt te zijn gestoken door een musquito (in haar bovenste ooglid) en heeft daar een allergische reactie van opgelopen. Ze krijgt pillen tegen de allergie en druppels voor de ogen. De verwachting van de arts is dat het binnen 3 dagen over zal zijn. Na 10 minuten en 500.000 rph armer staan ze weer buiten. In de loop van de dag merkt ze dat de ergste pijn al wat begint af te nemen. Wij lopen de 3 km. al slenterend en geld uitgevend bij de winkeltjes langs. Al met al duurt deze tocht op deze manier bijna 7 uur. (Dit alleen omdat de mannen zo graag mogen winkelen.) Harrie heeft zich zelfs bij dokter fish gemeld en heeft 10 min. met zijn voeten in een vissenkom gezeten, waar talloze visjes aan zijn voeten hebben zitten knabbelen om de dode huidcellen te verwijderen. We zijn nu op zoek naar een voetprothese voor Harrie :). Hierna even opfrissen in het hotel, drankje op het balkon en daarna weer richting winkels/restaurant boulevard om iets te gaan eten. We hebben heerlijk gegeten en zitten nu op het balkon dit verslag te typen.
Bedankt voor jullie reacties, het is steeds weer leuk ze te lezen.

• 09 Augustus 2011 - 16:50

Pa En Ma:

Jullie zijn de afgelopen twee dagen echt geconfronteerd met arm en rijk.Zo is het overal ter wereld en zo was het atijd en zo zal het ook altijd wel blijven Ciska komt met wierook naar Nederland terug.We lazen in jullie verslag dat Ciska zich heeft laten bijten door een of ander Indonesich insect Heb jij dat niet vernomen toen je gebeten werd?of heb je soms door een of ander een tik onder je ogen gekregen.De dokter heeft gezegd dat het na drie dagen weer is hersteld.Jij maar ook wij zullen het wel zien.Van Diana`s darmstoornis hebben wij niks meer gehoord.Wij nemen aan dat het inmiddels weer is hersteld. .Harrie zijn voeten zullen worden behandeld door de vissen.,Pieter jonge jij bent tot nu toe de enigste maar ook de sterkste van jullie vieren die er tot nu toe zonder kleerscheuren vanaf komt .Ere wie ere toekomt.GEFELICITEERD.Is dit misschienj UT FRIESKE BLOOD wat ien dei stekt.Mensen wij stoppen en wensen jullie opnieuw nog een hele mooie vakantie toe.Geniet ervan en blijf gezond.Hartelijke groeten en veel liefs van Pa en Ma.

• 09 Augustus 2011 - 19:49

Piet En Alie:

Hallo luitjes,
    Jullie maken best veel mee in een paar dagen. Elke keer als wij de reisverslagen weer met veel genoegen lezen merken we dat jullie dagen heel afwisselend zijn. We genieten van jullie belevenissen. Een vraagje van ons: gaat het jullie verwachtingen te boven of hadden jullie een beeld van het land wat ook is uitgekomen nu jullie er zijn?
    En ja, de pyranja's zijn inderdaad een heilzaam middel tegen huidschilvers (dode huidcellen) en nog veel meer. We wisten niet dat Harry daar last van had! Maar ja, zo leren we weer een andere kant van hem kennen via internet. We hopen dat de oogklachten van Ciska snel weer over zijn.
    Nog een laatste vraag: Bij het oogsten van de rijst kunnen we niet goed zien wie die man is in de blauwe overall, het petje op met de rode doek eroverheen. Is dat nou Pieter of toch Harry? Nou ja, misschien blijft het wel een raadsel. Nog veel reisplezier samen.
    Groeten vanaf de Heriktuin.
    Piet en Alie.

• 10 Augustus 2011 - 05:08

BNR:

We zijn erg benieuwd naar de foto's. De paar die steeds worden meegestuurd zijn al erg mooi. (de meeste dan, want zo'n walvisoog in tweevoud doet je bijna van je stoel springen ...). Fijn dat Harrie uit de kast is gekomen met z'n schurftvoeten. Zoals Piet en Alie ook al schrijven, zie je zo nog eens de andere kant van je vrienden en je bent ons er niet (veel) minder om Harrie hoor!
    Geniet nog even luitjes; het is zo voorbij en dan moet je het echt met de foto's doen. Maar dat zal zeker genieten zijn. Doe Ciska even een netje over het hoofd dan kan er niets meer mis gaan.
    Ps. Alberto Contador heeft de Gouden Pijl in Emmen gewonnen.
    Groet'n uut Grunnnnnnnnn......

• 10 Augustus 2011 - 09:01

Mark:

mama mama mama toch!! jij hebt ook altijd wat haha!! ik hoop voor je dat het snel weer over zal zijn. geniet maar van jullie laatste dagen :( want straks zitten jullie weer met mij op gescheept haha!! leuk dat jullie het verder zo naar de zin hebben.

greetz, mark