Eerste dagen Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Eerste dagen Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Bali

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

27 Juli 2011 | Indonesië, Bali

Zondag 24-7-2011, onze 1e vakantiedag.

Lieve allemaal,

Eindelijk de tijd om even wat te laten horen.
Zondag de 24ste juli vertrokken we tegen 13:00 uur met onze chauffeur Rob
Naar Hoogeveen. Bij aankomst parkeert er een auto pal naast ons. Verrassing! Het zijn Johan en Linda, ze willen er zeker van zijn dat we écht vertrekken. In de regen hollen we naar de stationshal waar ineens de tweede verrassing volgt. Ellen, Edwin en Nicole zijn er ook. Hartstikke leuk! Gezamenlijk lopen we naar spoor twee waar we tegen kwart voor 2 afscheid nemen van de kinderen en de trein instappen.
Op naar Schiphol…. Dat begint goed… Er wordt een vertraging gemeld vanwege een kapotte bovenleiding bij Nunspeet. We moeten daarom in Zwolle overstappen naar Deventer, vervolgens in Amersfoort weer overstappen naar Schiphol. Zie je het voor je met 6 koffers en 2 rugzakken! In Amersfoort in no time met al deze bagage 2 trappen op en 2 trappen af. Wat in onze positie natuurlijk geen enkel probleem was.
Uiteindelijk komen we tegen kwart over 4 aan op Schiphol. Zo tegen 17.00 uur hebben we ingecheckt, lopen richting de lounge en nemen we welverdiend plaats in een heerlijke relaxstoel. We zitten nog maar net wanneer een vriendelijke KLM-dame ons uitnodigt deel te nemen aan een pilot. Het betreft een driegangen-menu gratis en voor niets voor de eerste 50 deelnemers. Ach als we haar daar een plezier mee doen dan werken we daar graag aan mee. We zijn tenslotte Nederlanders hé.
Na het eten zitten we nog een poosje met een hapje en een drankje in de lounge om vervolgens om 20.30 uur te gaan boarden. (vlucht KL0835 Amsterdam-Singapore) Als het goed is brengt een Boeing 777-300 ons in 12 uur en 15 minuten naar Singapore. Helaas ook nu hebben we vertraging met een passagier die niet is komen opdagen maar waarvan de bagage wel is ingecheckt, die moet er dus eerst weer uit voordat we kunnen vertrekken. Uiteindelijk taxiën we om 21.30 uur over de baan. De vlucht kan beginnen. We zitten op de achterste rij in het midden van het vliegtuig vlakbij de toiletten. Dat heeft Pieter goed geregeld voor de dames.
In iedere stoel zit op de achterkant een tv-schermpje gemonteerd die door iedereen afzonderlijk is in te stellen. Wat een luxe. Ook de catering is echt goed. Alles heeft heerlijk gesmaakt we hebben nu al het gevoel 5 kilo te zijn aangekomen!

Maandag 25 juli 2011, onze 2e vakantiedag.

Het is inmiddels 15.50 uur wanneer we een tussenlanding maken op Changi Singapore Airport. We hebben even de tijd om onze benen te strekken en gaan om 16.50 uur weer door de douane om vervolgens allerlei administratie in te vullen. Ze willen graag allllllles van ons weten, dus vullen we braaf alles in. Daarna kunnen we op weg naar onze eindbestemming Bali Island. Dit is nog een vlucht van 2 uur en 15 minuten.
Om 19.43 uur landen we op Ngurah Rai Airport in Denpasar. (Nederlandse tijd is 01.43 uur)
Op het vliegveld sms-en we de kinderen dat we veilig geland zijn.
Nu moeten we er eerst voor zorgen dat we een visum krijgen. (nou ja krijgen….€38 per stel) Dus sluiten we aan in de rij. Nadat we dit verkregen hebben sluiten we opnieuw aan in een (nóg langere) rij. Dit is de rij om door de douane te komen.
Al met al weer een uur van onze kostbare vakantie kwijt. Grrrr. Dan nog even flink wat Roepiahs opnemen en we kunnen op zoek naar onze bagage. Die hadden we snel gevonden waarna we opnieuw in een rij moesten voor een security-check.
Vermoeid lopen we door en komen in een overvolle aankomsthal waar talloze chauffeurs mensen staan op te wachten met naambordjes.
Aangezien er voor ons geen chauffeur is, gaan wij op zoek. We worden al gauw aangesproken door een chauffeur en spreken een prijs af om ons naar het Best Western Resort in Kuta te brengen waar we om 21.30 uur aankomen.
De koffers worden naar onze kamers op de derde verdieping gebracht. Eindelijk kunnen we douchen. Het is inmiddels 22.35 uur geworden. We kijken nog even waar morgenochtend het ontbijt wordt geserveerd en gaan dan naar bed.

Dinsdag, 26 juli 2011, onze 3e vakantiedag.

06.45 uur. Klaar wakker… Wat een herrie, wat is er aan de hand. Een snelle blik uit het raam geeft de oplossing. Het regent pijpenstelen!!! Op een golfplaten afdak wat de enorme herrie veroorzaakt. Vanuit het raam maak ik een foto en zie dat het openbare leven hier al snel op gang komt. De ene na de andere scooter komt voorbij. Prima. Ik duik nog even m’n bed in. Om 08.00 uur gaat de wekker, het regent nog steeds. Om 09.00 uur hebben we gedoucht en zijn klaar om te ontbijten.
We genieten van een uitgebreid en goed verzorgd ontbijt.
Het is inmiddels 10.30 uur wanneer we onze koffers pakken om vanuit Kuta naar Adirama Beach hotel in Lovina te gaan. Benieuwd of we daar weer zo’n kingsize bed zullen aantreffen met geparfumeerde kussens. Mmm. Om 11.10 uur vertrekken we naar Kuta. Onze chauffeur Wajann heet ons samma samma (welkom). We zijn blij dat we een chauffeur hebben want van verkeersregels hebben ze hier blijkbaar nog nooit gehoord. En dan rijden ze ook nog links…. En rechts en links en voor en naast ….En snap je het nog… Kortom overal maar nog net niet over je heen! Alles kan hier, onderweg komen we een vrachtwagen tegen die in de bocht is weggezakt en terplekke wordt uitgegraven. We kunnen niet snel rijden want het is erg druk.
Het is inmiddels 13.00 uur en nu krijgen we het echte (S) bochtenwerk. Om 13.30 uur hebben we onze eerste stop bij het Kamandhatu restaurant, waar we gezamenlijk gaan eten en drinken. Een klein half uurtje later rijden we een klein eindje terug naar een botanische tuin. Helaas staat er niet erg veel meer in bloei, we bezoeken de cactustuin en de orchideeëntuin. Om een uur of drie zitten we weer in de auto. Onderweg worden we geconfronteerd met asfaltwerkers. De middelen zijn hier duidelijk minder dan bij ons, hier werken ze nog met mokers, pikhouwelen waarmee ze het asfalt uitbikken. Het storten van het asfalt gaat wel met vrachtwagens en wordt met douchetrekkers glad gestreken. Tegen 15.25 uur hebben we een stop omdat Diana weer beren op de weg ziet. Oh nee, dit keer zijn het aapjes. En warempel …. Ze heeft weer gelijk. Een oude vrouw probeert ons bananen te verkopen om aan de aapjes te voeren. We laten ons geen knollen voor citroenen verkopen en dus ook geen bananen! We vervolgen onze weg naar Lovina en zien onderweg koffieplantages. De Arabica plantage en de Robuusta plantage.
Ondertussen zijn we aangekomen bij het bergdorpje Munduk waar we middels een slingerpad met trappen naar een waterval lopen. Ondanks de hitte zeer de moeite waard.
We rijden weer verder en onze chauffeur wijst ons nog op kruidnagelbomen en mandarijnbomen. Wanneer we weer een heel eind gereden hebben stoppen we bij een fruitstalletje waar durian fruit verkocht wordt. Dit is een stekelige gele vracht, in delen te splitsen. De inhoud is van zacht plakkerig vruchtvlees met dikke niet eetbare kern. We vinden het allemaal niet echt bijzonder.
Om 17.30 uur komen we aan in Adirama Beach hotel – Lovina.
Het zijn mooie kamers in Balinese stijl ingericht. De badkamers zijn een beetje gedateerd maar ach.. het mooie uitzicht op het zwembad, bar restaurant en de zee vergoeden veel. We pakken uit en drinken een kop koffie. Harrie en Ciska gaan even zwemmen, Pieter doet zijn mail en Diana blijft op haar kamer.
Inmiddels hebben Harrie en Ciska bij de balie gevraagd of er iemand iets aan de mieren kan doen op het balkon. Dat wordt onmiddellijk geregeld door een “antbuster”.
Het is al laat als we nog een hapje willen eten, maar dat is geen probleem. We doen dit aan een tafeltje met uitzicht op het zwembad. Daarna nemen we nog een drankje op het riante balkon van Harrie en Diana en gaan vervolgens naar bed.

Woensdag, 27 juli 2011, onze 4e vakantiedag.

Allereerst : Gefeliciteerd broer met je 60ste verjaardag! Tjonge wat vliegt de tijd toch hé! Zoals beloofd drinken we er één op.
Vanochtend begonnen met een ontbijtje met uitzicht op zee. Hierna lopend op zoek naar een supermarkt in Lovina. Best wel een beetje erg warm! We hebben ons doel dan ook niet bereikt. Dus maar weer terug. Zwemkleding aan en afkoelen maar.
Tussendoor nog wat gegeten en gedronken en daarna nog weer gezwommen en in de zon gelegen. Hierna hebben we een afspraak gemaakt om ons morgen lekker in de spa te laten verwennen. We nemen een uitgebreide massage. Daarna weer op het balkon een lekker bakkie Hollandse koffie gedronken. Harrie en Pieter gaan hierna in de auto met de chauffeur van het hotel naar de grootste supermarkt in Lovina terwijl Ciska en Diana “eindelijk” het verslag in orde maken. Nadat Harrie en Pieter terug zijn en Ciska en Diana het verslag klaar hebben gaan we op het balkon een lekker borreltje drinken. (Proost Bert !)

• 27 Juli 2011 - 15:33

Mark:

zo te horen hebben jullie het naar de zin in Bali ik hoop dat jullie nog veel leuke dingen beleven zullen! en laat jullie maar lekker verwennen daar he!!
    (wel doen hoor)
    en Bert ook van harte Gefeliciteerd he!! (Dit is even gericht aan Linda hoi Linda bedankt voor je sms! sorry voor het niet antwoorden maar me beltegoed is op (dit geldt ook voor anderen) sorry maar bedankt voor het leuke berichtje!)

veel plezier nogmaals en ga maar lekker chillen daaro!!

Greetz,

Mark

• 27 Juli 2011 - 15:45

BNR Bert & Rina:

Heel sneu dat jullie al weer vergeten zijn dat ik vandaag 160 ben geworden.
    Maar dat neem ik jullie onder de huidige omstandigheden maar niet kwalijk. Reizen kan zoveel "doen" met een mens en je weet natuurlijk ook niet wat er in dat "gratis" eten op Schiphol heeft gezeten. Onthoudt nou: gratis bestaat niet!!
    He mazzelkonten, dat was een goed begin van een hopelijk fantastische vakantie. Geniet ervan!! Houdt ons op de hoogte.

• 27 Juli 2011 - 16:52

Pa En Ma Pals:

Hallo Balinezen!
    Dat was even een fantastische verrassing van onze geliefde kleinkinderen Edwin en Ellen en Johan en Linda en jullie particuliere chauffeur Rob en Nicole.Dat heeft jullie zeer zeker heel goed gedaan.Jullie verslag ziet er goed verzorgd uit.Wij genieten ook omdat jullie zo goed van jullie vakantie kunnen genieten.
    Hier gaat alles naar wensWij wensen jullie natuurlijk verder veel vakantie plezier en tot de volgende keer.

• 27 Juli 2011 - 18:32

Ed&El:

Gefeliciteerd met jullie broer/zwager! Blij dat jullie een goede reis hebben gehad. Wat een ontzettend leuke verhalen! Het is jullie van harte gegund! Nog een hele fijne vakantie en hou ons hier in ons koude kikkerlandje op de hoogte van jullie belevenissen. Pieter, Ciska en Diana: sterkte... ;-)
    Heel veel liefs van ons (ook voor Harrie hoor!)

• 27 Juli 2011 - 18:57

Johan En Linda:

Super! Zijn benieuwd naar de volgende verhalen! Bert, ook van ons gefeliciteerd! Xxx