Dinsdag 14 juli, 11e vakantiedag Los Angels tour - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 juli, 11e vakantiedag Los Angels tour - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 juli, 11e vakantiedag Los Angels tour

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

14 Juli 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen weer vroeg opgestaan 06:00 uur. Tegen 08:10 werden we opgehaald door Doug(las) onze tourgids. Wanneer we langs de Chrystal Cathedral rijden horen we dat dr.Schuler de oprichter deze kerk is gestart middels een drive-in. Later heeft hij the Chrystal Cathedral opgericht die nu door zijn zoon word geleid. We rijden verder om nog een aantal andere gasten op te halen. Ohh nee…toch geen Indiërs he? Harrie krijgt meteen een spreekverbod. We kunnen dat India verhaal van Harrie inmiddels wel dromen. Gelukkig we hebben het verkeerd verstaan,het zijn real Americans een vrouw en haar dochter uit Colombia. We rijden verder langs het Sheriton,Hilton, Hyatt en Marriot hotel. Bij de volgende stop stapt er een meisje wat alleen reist uit Schotland in (leuk brabbeltaaltje dat Scottish). We rijden nog steeds in Orange county de voorstad van Los Angeles wanneer we een laatste stop maken en er nog een gezin van 5 personen uit Maryland, Pennsylvania instapt. Door de spits rijden we langzaam verder. Doug verteld dat sommige flats hier gebouwd worden tot en met de 12e verdieping niemand wil op de 13e verdieping wonen namelijk (ben niet bijgelovig maar kan me er iets bij voorstellen).Om 10 voor half 10 zitten we nog steeds in langzaam rijdend verkeer,ook hier is het ongelofelijk druk op de weg zelfs met 6 rijstroken. Onze 1e stop is Marina del Rey de grootste door mensen aangelegde haven voor plezierjachten in Noord Amerika, Liz Taylor,John Travolta en Who else…..George Clooney hadden of hebben hier een jacht. We rijden weer een stukje verder en komen in Venice Beach de naam zegt het al : Een stadsgedeelte bestaande uit bruggetjes en water tussen de huizen door, opgericht door Mr. Kinney een man die aan reuma leed en het hier een prettig leefklimaat vond. Venice Beach heeft een mooi strand waar de meeste mensen dan ook komen voor een boardwalk of oceanwalk. Wij lopen ook even over het strand,koelen onze vakantie voeten even in de zee,en bekijken nog wat winkeltjes veel tijd hebben we niet we gaan weer verder richting Santa Monica geliefd bij zwervers,omdat zij hier medische hulp kunnen krijgen. We zien we met grote regelmaat,wat een tegenstelling zwervers en toeristen op één en hetzelfde grasveld…We rijden verder via Third Street dit is een promenade waar veel activiteiten plaatsvinden en geliefd bij een groot publiek. Dag en nacht vinden hier optredens plaats. We rijden verder op de Santa Monica boulevard waar we ons verbazen over het prachtige brede zandstrand.(Hier zijn de opnames gemaakt voor Baywatch). Op het strand is een soort speeltuin gemaakt compleet met achtbaan hier deed Walt Disney tijdens een bezoek met zijn kinderen inspiratie op voor het inmiddels wereldbekende Disneyland. Na deze stop gaan we verder richting Beverly Hills waar we over de Rodeo Drive rijden en later ook even kunnen lopen, we zien hier het Wilshire hotel waar opnames zijn gemaakt voor de films Pretty Woman (Julia Roberts) en Beverly Hills Cop (Eddie Murphy).Op Rodeo Drive winkelen the rich and famous op afspraak wel te verstaan, money’s no object!!! We noemen even een paar ‘winkeltjes’ Louis Vuitton,Van Cleef en Arpels, Versace, Bvlgari en Burberry. Wij besluiten om geen afspraak te maken en onze tijd niet te verdoen met dit soort geneuzel,wij blijven eenvoudig tenslotte. We komen nog op Sunset Boulevard en krijgen in Bel Air een riante blik op de huizen van o.a Diane Keaton,Nicolas Cage, Burt Baccarah en Elizabeth Taylor nou ja op het hek voor de woning dan. Het schijnt dat 80 procent van de bevolking hier net zo goed Pieter Harrie Diana of Ciska zou kunnen heten. In Holmby Hills wat tussen Bel Air en Beverly Hills ligt rijden we nog even langs het optrekje van Hugh Hefner,ook al zo’n riant (hek) uitzicht. We kunnen in elk geval zeggen dat we er geweest zijn. Even later weer terug naar Beverly Hills waar we voor het huis aan the Monovale Drive mogen uitstappen waar The King of pop Michael Jackson heeft gewoond,voor het hek staan nog twee mannen ter bewaking waarvan is ons niet duidelijk. Wel is duidelijk dat wanneer Mr Jackson niet was overleden wij daar niet hadden mogen uitstappen. Nu hebben we (we waren er toch)een aantal foto’s gemaakt. Leuk om even te melden: voor dit optrekje betaalde hij 100.000 dollar per maand. Tegenover Michael Jacksons huis woont de rapper Snoop Dog. Verder zien we wel echt de huizen waar o.a Lucille Ball, Peter Falk (Columbo),Tom Selleck(Magnum P.I) Audrey Hepburn en Neil Diamond wonen of hebben gewoond. De reden dat we deze huizen (kasten) wel helemaal kunnen zien is dat het in de hoogtijdagen van deze personen nog niet zo onderhevig was aan persmuskieten en fotografen. We rijden weer verder langs het Cedars Sinai dit is een ziekenhuis waar wederom vele ‘celebs’ zoals Frank Sinatra,Lucille Ball Danny Kay Barry White tot hun einde toe zijn verpleegd. Het is natuurlijk niet allemaal ellende ook werden hier kinderen geboren van o.a. Jody Foster,Nancy Reagan,Clint Eastwood,Pierce Brosnan Michael Jackson Michael J. Fox en waarschijnlijk nog vele anderen. Verder op weg naar the Farmers Market (vergelijkbaar met de zwarte markt in Beverwijk) waar we stoppen voor een (hele late) lunch Doug adviseert ons een Taliban stew te proberen met de opmerking you should die for it!!!!We houden het maar op een sandwich met elkaar. Er is nog even tijd om de vele opelkaar gepropte winkeltjes te bekijken dan moeten we alweer naar het busje terug om de route te vervolgen. We rijden langs het CBS gebouw waar o.a de opnames zijn gemaakt van The Bold en the Beautiful,Dancing with the Stars,American Idols en uit de goeie ouwe tijd All in the family! (met Archie en Edith Bunker). Als we doorrijden komen we over Melrose Place waar de gelijknamige serie op gebaseerd is. Onderweg passeren we een zeer geliefde ‘hotdogtent’ er staan dan ook in dikke rijen vele mensen te wachten. Als we Doug mogen geloven kwam Michael Jackson hier ook wel met zijn kids.(Wat moet ik me hier bij voorstellen. Twee weken van tevoren diverse straten afgesloten i.v.m. veiligheidsmaatregelen???) Tegen 15:20 uur komen we in jawel Hollywood!! Op The Walk of fame kunnen we bijna over de koppen lopen zo druk is het. Errug druk is het op de “ster”van Michael Jackson. Verder lopen er allerlei Hollywood figuren rond waarmee je op de foto kunt. Nou die foto’s maken we zelf wel. We rijden na een poosje verder om het bekende Hollywood sign (op een berg gelegen) te fotograferen. Daar hebben we een heel goed uitzicht op het verblijf van Jim Carrey welke op een bergtop gelegen is. We rijden verder naar Downtown L.A. waar we nog een (vermoeide) blik werpen op het Capitol Records gebouw waar Frank Sinatra, Elvis Presley the Beach Boys en Chuck Berry o.a opnames gemaakt hebben. Op weg naar het hotel komen we (hoe kan het ook anders) weer in de file terecht. Pffffffff we hebben het wel gehad eigenlijk, maar zullen toch eerst de andere gasten nog mee terug moeten brengen. Tegen 18:30 waren we dan eindelijk weer terug bij ons hotel een beetje later dan verwacht. Morgen moeten we afscheid nemen van onze luxe suite….kijken waar we morgen terecht komen.

• 16 Juli 2009 - 05:24

Geeke:

wat weer veel gezien.. en dan m.n. tuinhekken.. die vind je ook hier in de tuincentra... en bij smederijen.. Maar al met al, weer veel indrukken...
    En dan morgen de natuur in... tot horens op de site.. liefs big hug xxxx Geeke

• 16 Juli 2009 - 17:40

Mark:

dt van dat niet neuzen geloof ik echt niet hoor vooral mama en diana
    pieter en harry zullen wel moe zijn van het shoppen hahaha

doegg

oja jullie hebben mail in jullie hotmail doeg

• 16 Juli 2009 - 18:03

Test: