Donderdag 16 juli, onze 13e vakantiedag - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Donderdag 16 juli, onze 13e vakantiedag - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Donderdag 16 juli, onze 13e vakantiedag

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

16 Juli 2009 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Weer om 07:00 uur opgestaan gedoucht en ontbeten. Pieter belt met Papillon om een helicopter vlucht te boeken voor vanmiddag. We vertrekken om 09:30 en kopen bij het Visitor Information Center een parkpas voor de Grand Canyon en gaan nog even tanken voordat we naar de Grand Canyon rijden. In Williams zelf een klein maar heel gezellig cowboydorpje mogen we maar 15 miles/uur rijden oftewel 24 km/uur dat doen we dus ook netjes want oom agent is everywhere.In tegenstelling tot gisteren (Mojave woestijn) zien we onderweg veel groene naaldbomen en heuvels. We rijden via het Kaibab National Forest naar de Grand Canyon. Onderweg zetten we een lekker bakkie Nescafé. We rijden regelmatig langs grote gebieden met zwart geblakerde bomen. Tegen 11:30 uur zijn we bij de ingang van de Grand Canyon. We komen bij verschillende uitkijkpunten ( Mather point en Yavapai). Het uitzicht is werkelijk adembenemend niet in een foto te vangen of in woorden uit te drukken,ik zal het niet eens proberen. Tegen 13:50 melden we ons bij de helicopter maatschappij daar krijgen we te horen dat we eerder kunnen vliegen,dat vinden we helemaal niet erg. We worden eerst allemaal apart gewogen en moeten dan eerst een veligheids video bekijken voordat we plaats mogen nemen in de lobby
waar we wachten tot onze namen worden afgeroepen.
Het is zover……….we krijgen allemaal een kaartje met een nummer en dat zorgt ervoor dat we op een bepaalde plek in de helicopter moeten plaatsnemen.
Ciska heeft wel erruuug veel geluk en mag voorin plaats nemen bij de pilote.
Sommige bomen in de Grand Canyon waar we over vliegen zijn wel 33 meter hoog,de Colorado rivier begint in Colorado en gaat via Arizona naar Utah. Is op zijn breedst 26 km begint in een sneeuwklimaat en eindigt in een woestijnklimaat. Je weet niet wat je ziet als je zo’n helicopter vlucht meemaakt……..
We vonden het allemaal een onbeschrijflijk indrukwekkende ervaring waar je stil van word en ontroert van raakt. Na de helicopter vlucht zijn we nog teruggereden naar het Nationaal Park van de Grand Canyon om de route (die we hadden onderbroken voor de helicopter vlucht) af te rijden.
Daarna teruggereden naar Williams waar we werden betrokken in een schietpartij die naar later bleek elke avond werd opgevoerd. Leuk om mee te maken. Inmiddels
hadden we behoorlijk trek gekregen en zijn we naar hetzelfde restaurant gegaan waar we de avond ervoor ook zo heerlijk hadden gegeten. Het is inmiddels 23:00 uur de reisverslagen zijn weer helemaal bijgewerkt en we kunnen dus rustig gaan slapen……Morgen op weg naar Las Vegas!

• 17 Juli 2009 - 08:23

Pa En Ma Pals:

jullie reisverslagen liegen er niet om.het is
    fantastisch wat jullie deze vakantie te zien krijgen maar een ding is zeker dit kan jullie nooit meer worden afgepakt.mensen wij wensen jullie nog heel veel vakantieplezier.
    groetjes van pa en ma
    hier is alles dik in orde.

• 17 Juli 2009 - 12:12

Ellen:

Sprakeloos...

• 17 Juli 2009 - 13:11

Linda:

Prachtig..en jaloers.. ;-) inderdaad ellen, sprakeloos..!! Ben wel benieuwd naar de foto's ookal zijn ze anders dan in het echt. Vanavond ga ik naar een praise avond met judith, ruben etc etc...in Amsterdam en dan daarna reis ik door naar Johan (K)(L) eindelijk..zie ik die ook weer!! :D

Liefs, hou van jullie allemaal!
    xx mij

• 18 Juli 2009 - 08:34

Pa En Ma Pals.:

hoe is het mogelijk dat jullie denken dat wij een lap top van de buren
    zouden gebruiken om te weten te komen hoe het met jullie gaat.wij hebben het hele huis op de kop gezet om het geld voor een mooie laptop bij elkaar te krijgen en het is verdorie nog gelukt ook.dit is echt onze eigen laptop.wij zouden het zeer op prijs stellen dat jullie voor deze valse verdenking op de knieen gaan om dit uit de weg te ruimen.het zij jullie vergeven.groeten in las vegas en de groeten maar
    weer uit de dwerguil.nog veel vakantieplezier toegewenst ook van de buren.

daaaaaaag.

g goed