Zaterdag 18 juli , 15e vakantiedag - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Zaterdag 18 juli , 15e vakantiedag - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18 juli , 15e vakantiedag

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

18 Juli 2009 | Verenigde Staten, Bishop

Zaterdag 18 juli, onze 15e vakantiedag

We vertrekken uit Howard Johnsson in Las Vegas en gaan nog even langs Albertson om boodschappen te doen. Om ongeveer half 12 vertrekken we naar Beatty. Zelfs de airco moet wennen aan de hitte, het is hier erg warm in de auto. We moeten maar geduldig afwachten tot de airco op volle sterkte werkt. Tegen kwart over 12 wordt het wat aangenamer in de auto. Tegen half twee zijn we in Beatty waar we gaan tanken en zelfs hier in het tankstation staan nog gokkasten. We besluiten om niet door Death Valley te rijden wat ook wordt afgeraden in verband met de extreme hitte. (146 graden Fahrenheit = ongeveer 50 graden Celsius.) We denken er maar niet aan om hier in de woestijn met autopech te komen staan. Onderweg zien we verschillende kleine windhozen. We zijn blij dat we in de bewoonde wereld 24 flesjes water hebben ingekocht die we in de van ijs voorziene koelboxen hebben gelegd. We drinken echt heel veel water.
Wanneer we even een stukje in de schaduw rijden (wat niet vaak gebeurt), merken we dat het meteen een stuk koeler wordt in de auto. Ons idee van woestijn moet worden bijgesteld, niks eindeloze zandvlaktes en fata morgana’s hebben we ook al niet gezien. Vanuit de auto zien we op de achtergrond de zinderende hitte boven de in de verte gelegen zandvlaktes. Aan de kant van de weg zien we ineens een bord Shady Lady staan, wanneer we beter kijken zien we een aantal “huisjes” inderdaad in de schaduw gelegen in de verder in de zon overgoten woestijn. Het is inmiddels half 3 en we hebben Beatty ver achter ons liggen en we besluiten verder door te rijden zodat we morgen niet zover hoeven te rijden. In de verte zien we een dreigende lucht en even daarvoor hebben we ook al lichtflitsen gezien. Stralende zon en geen regen, wanneer we de radio aan willen doen om het weerbericht te luisteren komen we tot de ontdekking dat we hier geen ontvangst hebben. Even later krijgen we dan toch een regenbuitje. Ineens waait het heel hard en zie je net als in de westerns de gedroogde graspollen over de weg vliegen. Na een kilometers lange rit komen we in de bewoonde wereld Fish Lake Valley (Nevada), een klein gehuchtje waar we dus zo weer uit zijn. We rijden een slingerweg van 42 kilometer door de bergen via haarspeldbochten hoger en hoger door de bergen, weer eens wat anders dan een lange rechte weg. Tijdens een fotostop merken we, dat de temperatuur nog steeds erg hoog is, maar wel iets aangenamer. We komen door het Inyo National Forrest en zien het landschap steeds veranderen. Wat een prachtige natuur. Tegen 18.00 uur komen we aan in Bishop en daar boeken we een Best Western hotel. Om 19.00 uur hebben we alles uitgepakt en aan de overkant van de straat bij een KFC gegeten. We zetten een bak Amerikaanse bagger en zoeken via internet een hotel bij de ingang van Yosemite Park. Dat valt nog niet mee omdat veel hotels al bezet zijn. We besluiten daarom het morgen ook maar weer op de dolle pof te doen.

• 20 Juli 2009 - 14:52

Linda:

succes er mee..en anders lekker slapen in de auto...LEKKER WARM (K)

xxx mij ik ben nu vrij ga zo weg!
    xxxxx