Zondag 19 juli, 16e vakantiedag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Zondag 19 juli, 16e vakantiedag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Zondag 19 juli, 16e vakantiedag

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

19 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Weer op tijd opgestaan en om 8 uur zitten we aan het ontbijt. Tegen half 10 is alles weer in de auto gepakt en gaan we op weg via Round Valley waar een Indianenreservaat is. We tanken eerst maar eens weer en bij het tankstation zien we 6 brandweerauto’s staan. Wanneer we verder rijden naar het Indianenreservaat zijn we een beetje teleurgesteld, geen wigwam te bekennen, zelfs het hele reservaat niet kunnen ontdekken! Wel zien we verderop een aantal rookpluimen en het duurt dan ook niet lang of we worden ingehaald door de brandweerauto’s. Wij vervolgen onze weg naar Yosemithe Park. Via S-bochten rijden we langs de bergrand omhoog. Van vangrails hebben ze hier nog nooit gehoord! Als we het park binnengaan hebben we een mazzeltje, we hoeven geen entree te betalen. Eenmaal binnen in het park is het moeilijk om te beschrijven wat we allemaal zien. Enorm hoge bergwanden met en zonder sneeuw; snelstromende beekjes; boomgroei op bergtoppen/wanden, waarvan je niet begrijpt dat daar nog iets kan groeien. Bergbeklimmers als poppetjes aan het klimmen op de bergwand. Het is teveel om op te noemen. Na bijna 6 uur in het park te hebben gereden gaan we op zoek naar een hotel, waar we bij het derde hotel succes hebben en kunnen overnachten. We overnachten bij de Days Inn in Oakhurst, op ongeveer 21 kilometer afstand van het Yosemithe Park. (dit is anderhalf uur rijden vanwege de slingerwegen door de bergen).
Het is hier volgens de receptioniste 100 graden Fahrenheit. Dit is 37 graden Celsius, behoorlijk warm dus weer. Harrie gaat nog snel een baantje trekken in het zwembad en daarna gaan we samen eten bij de pizzeria.

• 20 Juli 2009 - 15:08

Pa En Ma Pals.:

jullie treffen daar enorm hoge temperaturen of is dat gewoon altijd zo.wij hopen voor jullie dat het vol te houden is.wat hebben jullie liever alle dagen regen of deze warmte.wij denken dat jullie voor de warmte zouden kiezen.
    met ons hier in emmen is alles goed.met oom cor blijft het nog steeds sukkelen geblazen.wij moeten maar rustig afwachten.ook hebben wij
    via ons internet op shaloom .nl gekeken en hebben wij daar een hele goeie bekende gezien een hele lange vent robinski genaamd ook daar is het verschrikkelijk warm geweest van daag is de temperatuur weer wat gezakt.verder is ook daar alles goed.
    lieverds nog heel veel plezier.
    groetjes pa en ma.

• 20 Juli 2009 - 15:26

Bert & Rina:

Het is jullie dus toch gelukt: in een eindeloze vlakte een compleet indianenreservaat over het hoofd zien!! Knap staaltje hoor! Zal wel van de warmte komen. Maar waar gingen die brandweerauto's nu naar toe? Of waren die rookpluimen toch fata morgana's? We horen het nog wel eens van jullie. Blijf genieten, want voor jullie het in de gaten hebben sta je weer naar de Emmer Dennen te turen met een warme jas aan......
    Vr(eselijke)Gr(oeten), BNR

• 20 Juli 2009 - 16:55

Joyce En Mike:

leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. jullie hebben al heel wat meegemaakt. Sorry voor de late reactie maar we kregen nu pas de site van Linda door, maar we blijven jullie nu volgen hoor. Nog heel veel plezier. xxx

• 20 Juli 2009 - 19:24

Jan & Hermina:

Vanavond bij Mike en Joyce jullie site door gekregen.
    Thuis het hele verslag samen met Jan doorgelezen.
    Onvoorstelbaar hoeveel jullie in deze dagen al hebben gezien.
    Wij wensen jullie nog een mooie week toe.
    Groetjes, Jan en Hermina.

• 20 Juli 2009 - 20:36

Linda:

leuk dat de buren ook alles nu volgen!! :-)

Jullie hebben mail hoor!! Dus zeg nu neit meer zo veel..ga lekker naar bed..morge weer vroeg op!
    xxxxxxx hvj xxxxxxxxx

• 21 Juli 2009 - 17:54

Mark:

lekker warm dus kunnen jullie het weer ook mee nemen naar nederland want in winschoten is het niet bepaald warm haha

• 21 Juli 2009 - 17:54

Mark: