Zondag 31/07/2001 onze 8e vakantiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Zondag 31/07/2001 onze 8e vakantiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Zondag 31/07/2001 onze 8e vakantiedag

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

31 Juli 2011 | Indonesië, Bali

Zondag 31 juli, onze 8e vakantiedag.

Heerlijk wakker worden hier op Bali! Elke dag zon!De temperatuur is meteen al warm. Na het douchen en het ontbijt gaan we lopend richting het centrum van Lovina. Het is uitkijken geblazen want het “trottoir”is regelmatig zonder vooraankondiging opgebroken. Of te wel er ontbreekt gewoon een stuk van het “trottoir” en als je niet uitkijkt dan loop je regelrecht de diepte in (het riool) met alle gevolgen van dien. We komen langs diverse verschillende kleine winkeltjes waar allerlei etenswaren worden aangeboden en die vooral bij de lokale bevolking populair is. (Warongs). We lopen door totdat we bij een zijstraat komen waar het wat toeristisch aandoet. Veel verschillende kleine winkeltjes met van alles en nog wat. Het vervelende is dat je niet rustig kunt kijken want er staat meteen iemand bij je om je welwillend van advies te dienen, wat niet altijd even leuk is. Uiteindelijk komen we bij een winkeltje waar Diana en Ciska een leuke blouse zien, alleen is er maar 1 van op voorraad, maar dat is natuurlijk helemaal geen probleem de blouse (alle kleuren zijn mogelijk) word ter plekke gemaakt. We spreken af om over een uurtje terug te komen, de blouse zou dan klaar moeten zijn. Eerst wil de vrouw dat we van te voren betalen, dat doen we niet. We verzekeren haar dat we echt over een uurtje weer terug zijn. Dat doen we natuurlijk ook hé? Wat je beloofd moet je ook doen zo is ons geleerd. Na wat omzwervingen in andere winkeltjes zorgen we dat we na ongeveer een uurtje weer bij de vrouw en haar familieleden haar winkeltje zijn. Als ze ons zien zie je de blijdschap op hun gezichten, het zal echt wel voorkomen dat mensen dingen bestellen en ze vervolgens niet op komen halen. Nadien zijn we nog naar de supermarkt geweest, om onze ‘vloeibare’ etenswaren in te ‘slaan’. Daarna per ‘Bemo’ terug naar ons Hotel. Daar aangekomen een drankje en direct een verfrissende duik in het zwembad. Hierna lekker luieren op de ligstoelen; sommigen van ons lezen een boek, en een ander doet een ‘dutje’. ‘avonds weer lekker gegeten. Nu even de filmpjes bekijken die Harrie tot nog toe heeft opgenomen (dit zal zeker meer dan 2,5 uur gaan duren). Dit was het voor vandaag, tot morgen.

• 31 Juli 2011 - 14:18

Piet En Alie:

Hallo luitjes,
    Leuk om jullie verslagen elke dag te lezen. We overbruggen nu digitaal zo'n 12000 kilometer in een paar seconden met onze reactie. Wel een rare gedachte. Jullie foto's hoeven geen nadere uitleg. Prominent in beeld is toch wel het Indonesisch bier, Bintang. Ik heb het even nagezocht. Ik had een donkerbruin (bier)vermoeden dat meneer Heineken hier iets mee te maken zou kunnen hebben. En inderdaad. Ik lees op internet: Bintang Bier ( Indonesisch : Bir Bintang, letterlijk "Star Beer") is het best verkopende merk van bier in Indonesië en wordt geproduceerd door Multi Bintang, een Indonesische dochteronderneming van Heineken.

Wel heeeele grote flessen. Ik hoor het de dames al zeggen. Nog een pilsje Pieter. Jij ook nog één Harrie. Nou nee...... we hebben aan 1 wel genoeg!

En dan de foto van het snorkelen. Volgens mij was snorkelen toch in het water liggen? Misschien bedriegt de foto, maar we hadden nog tegen Harrie gezegd: geen bommetje!!! Geen wonder dat je geen vis hebt gezien. Dus een tip van ons: heeeeeel voorzichtig het water inwandelen, rustig voorover gaan liggen in het water (met snorkel op natuurlijk) en dan maar afwachten of een nieuwsgierige vis het aandurft.

Wat ons opvalt is de veelkleurigheid van Bali. Zowel de natuur als de gebouwen en de kleding. Wel heel mooi hoor. Afijn we stoppen er op deze zonovergoten zondagmiddag mee. We wensen jullie verder fijne momenten voor vandaag en morgen en volgen jullie op de voet.

• 31 Juli 2011 - 15:44

Pa En Ma:

Een mooie en alweer een rustgevende dag voor jullie.Vandaag zondag 31juli 2001is het groot feest in Emmen cest. la vie Het wemelt van de kraampus wij vermaken ons hier ook opperbest.
    Zelfs waren ook hier heel veel warongs te koop.Jongelui de groetjes.Wij gaan direct nog even naar Dhr Brands uit Hoogeveen luisteren.Graag tot morgen

• 01 Augustus 2011 - 08:44

Linda:

Leuke verhalen allemaal hoor! Super! Geneit ervan, doe ik ook van jullie verhalen.... ik ga nu weer aan het werk hoor!

Liefs,
    Linda