Dinsdag 2 augustus, onze 10e vakantiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu Dinsdag 2 augustus, onze 10e vakantiedag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van hdpc kropopa - WaarBenJij.nu

Dinsdag 2 augustus, onze 10e vakantiedag

Door: hdpc

Blijf op de hoogte en volg hdpc

02 Augustus 2011 | Indonesië, Bali

Dinsdag 2 augustus, onze 10e vakantiedag.

Na het ontbijt op naar de receptie waar Wajan één van de chauffeurs van
Hotel Adirama al op ons wacht. Hij brengt ons eerst naar het Boeddhisten klooster Vihara in Banjar. (Zie foto’s) Hierna rijden we door naar de “Hot-Springs”of te wel warmwaterbronnen in Banjar. Zowel het klooster als de bassins van de warmwaterbronnen zijn door monniken in de 11e eeuw gebouwd. Ze zeggen dat het warme water van de bronnen een geneeskrachtige werking heeft.
We voelen ons dan ook allemaal opperbest! Het was best een aparte ervaring zo in het lichtgroene warme water van ongeveer 37 °C te dobberen. Er waren 3 verschillende baden qua temperatuur hetzelfde alleen in het eerste bad stond je onder een warme straal die uit een soort drakenkop kwam. De betekenis hiervan is ons niet geheel duidelijk geworden Dan het tweede veel grotere bad meer bedoeld om te zwemmen. Dan als laatste nog weer een kleiner bad ook weer voorzien van enkele drakenkoppen waar dit keer een veel hardere straal water uitkwam die als “stevige massagestraal”kan worden omschreven. Alle spieren los getrild!!! Scheelt weer een massage. Op de terugweg naar de auto komen we nog langs een aantal winkeltjes (Sarongs T-shirts e.d.). Ach, en om de plaatselijke middenstand een handje te helpen besluiten Diana en Ciska hier een kleine bijdrage aan te leveren. Om een uur of twee zijn we weer terug bij het Hotel. We gaan nog even lekker van het zwembad genieten. Tegen 19:30 zitten we aan ”ons” tafeltje, wat zonder ons medeweten door de hotelmanager (Gedee) voor ons is gereserveerd. Ook vanavond komt hij weer een praatje met ons maken. Het is erg druk in het restaurant vanavond, er zijn vandaag weer nieuwe gasten gearriveerd. Maar goed we maken ons niet druk we hebben ten slotte vakantie. Voor morgen staat er snorkelen op het programma bij het Menjangan eiland. Dat wordt dus vroeg op! 07:15 ontbijt speciaal voor ons word het ontbijt eerder geserveerd zodat we om 08:15 kunnen vertrekken vanaf Hotel Adirama. Morgenavond hebben we een Balinese dansvoorstelling met buffet van 19:00uur tot 22:00 uur. We weten dus niet of we dan nog een verslag kunnen schrijven dat houden jullie dan tegoed.

• 02 Augustus 2011 - 16:15

Pa En Ma:

Hallo Hollandse badgasten in Indonesie.Wij hebben jullie verslag gelezen en uiteraard goed bevonden.Jullie douchen en baden erg veel.Dit komt jullie gezondheid ten goede.Heerlijke warmwaterstralen met een behoorlijk hoge warmtegraad.Van uit Emmen verder geen nieuws te melden en daarom sluiten wij nu af Tot de volgende keer maar weer.Hartelijke groeten en veel liefs van ons uit Emmen.

• 02 Augustus 2011 - 16:52

Johan En Linda:

Hoi Lieverds,

Lijkt me echt heerlijk zo'n warm bad zeg... :O Goed bezig hoor, lekker die spieren laten "masseren" en direct ontspannen. Gelijk hebben jullie!Ook van ons heel erg veel plezier morgen met snorkelen lijkt me super leuk trouwens, gaan Pieter en Mamma ook snorkelen nu dan of nu ook niet?? :-)

Tot snel maar weer maar tot die tijd wensen we jullie heel veel plezier! Ook vanuit assen nog weinig te melden verder!! :P

Liefs,xxx ons

• 02 Augustus 2011 - 19:41

BNR Bert & Rina:

Zo te lezen (niet te lezen) gaat het weer helemaal crescendo met Ciska. Gelukkig maar. Heerlijk ontspannen in zo'n warm bad. Klinkt allemaal aanlokkelijk, maar daar heb je tenslotte ook vakantie voor! Blijf genieten met elkaar, maar zo te lezen gaat jullie dat goed af. Groetjes uit Bedum.

• 03 Augustus 2011 - 16:12

Johan:

Nu regent het hier weer, dus de zomer in nederland is niet veel aan!! Misschien als jullie terug komen dat je de zon meeneemt??!

Johan